دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

شناسایی ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور

  • کد خبر: ۱۸۶۳۴۶
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
شناسایی ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکن در کشور در حال ساخت است و ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور شناسایی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد آئینی ظهر جمعه، اظهار کرد: از این میزان ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده میانی، ۳۲ هزار هکتار بافت تاریخی و ۵۹ هزار هکتار نیز سکونتگاه‌های غیررسمی هستند.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم وزارت راه و شهرسازی در قالب پنج خط منسجم در شهرها و روستاها ساخت واحدهای مسکونی را با جدیت دنبال می‌کند تا برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکن به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکن در کشور در حال ساخت است که سعی بر این است تا پایان دولت همه تعهدات به سرانجام برسد.

آئینی افزود: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم نوسازی و احیای بافت فرسوده با همراهی خود مالکین است که در این زمینه تلاش بر تأمین تسهیلات مورد نیاز و اعطای بسته‌های تشویقی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به خطر زلزله نوسازی بافت‌های فرسوده به ویژه در شهرهای بزرگ بسیار مهم و اساسی است و ما در قالب بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه که اخیراً از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده، نوسازی این فضاها را در اولویت قرار دادیم.

آئینی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در قالب این بسته‌های تشویقی و ترغیبی متقاضیان را به نوسازی واحدها ترغیب کنیم که در این زمینه اعطای پروانه ساختمانی با ۵۰ درصد تخفیف از هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی است.

مدیرعامل بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: در کنار این امر پرداخت تسهیلات از خط اعتباری ویژه نوسازی بافت فرسوده و طرح نهضت ملی مسکن نیز به جد دنبال می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در قالب این بسته‌های تشویقی، سازندگان می‌توانند ۲ طبقه تشویقی به همراه مجوز تغییر کاربری همکف به تجاری و خدماتی را دریافت کرده و در کنار آن از امتیاز پارکینگ و درب اضافی نیز استفاده کنند.

آئینی تصریح کرد: ساکنان واحدهای بافت فرسوده به شرط معاوضه واحد خود با زمین یا واحد نوساز از ۴۰ درصد تخفیف بهره‌مند شده و می‌توانند این مزایا را دریافت کنند.

وی گفت: در بافت‌های فرسوده ساخت واحدهای مسکونی از مرز ۱۵۰ هزار واحد عبور کرده و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم این تعداد به ۳۰۰ هزار واحد مسکن به شکل نوساز برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بافت‌های تاریخی نیز مقرر شده افرادی که واحد مسکونی در محدوده مصوب تاریخی دارند، نسبت به نوسازی آن اقدام کنند که معادل ۸۰ درصد تسهیلات بافت فرسوده را دریافت می‌کنند تا عملیات مرمت و مقاوم‌سازی را انجام دهند.

آئینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهر تهران ۳۸۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۳۲۰ میلیون تومان، شهرهای متوسط و کوچک ۲۸۰ میلیون تومان و در روستاها نیز ۲۰۰ میلیون تومان برای مقاوم‌سازی و نوسازی بافت‌های در محدوده بافت تاریخی تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش جوانی جمعیت نیز در قالب پویش پیامبر رحمت در همه شهرهای کشور واگذاری زمین ۲۰۰ متری به صاحبان فرزند سوم در قالب طرح جوانی جمعیت در حال انجام است که امیدواریم این هدیه نظام مورد قبول خانواده‌ها قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تلاش‌های جهادگونه مسئولان راه و شهرسازی استان در ساخت واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود سیستم بانکی نیز همراهی خوبی را در تکمیل این واحدها و واگذاری آن در سراسر کشور انجام دهد.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->